Pariis

13/05/2013

Väike linnapuhkus vaatamisväärsusterikkas Pariisis. Esmamulje lennujaamast linna sõites oli kuidagi väga hall, muidugi metroo ei paku ka märkimisväärset silmailu. Jõudsime ilusti hotelli, oli meile leitud torni vaatega tuba nagu palusin. Läksime kohe jalutama, esimese asjana muidugi Eiffeli torni juurde. Ilm oli selline keskpärane, ja vaatasime, et liftiga sõiduks on järjekord paar tundi aga jala saaks üles, otsustasime, et parem käime ära, mine tea, mis järgmistel päevadel saab. Kappasime siis treppe mööda üles esimese platvormi peale, kust avanes linnale päris hea vaade. Päris kobe rauahunnik on ikka kokku pandud, pole midagi öelda. Kui olime alla roninud, jalutasime Triumifikaareni, ning käisime ka selle pealt linna kaemas. Vaade oli sealt isegi mõnes mõttes parem kui tornist. Edasi läksime bussiga mööda linna sõitma. Sai päris palju asju ära nähtud, ja siis tabas meid ebameeldiv üllatus – buss lõpetas töö, olles suhteliselt kaugel hotellist. Käisime siis söömas ära ja hakkasime tagasi vantsima. Tagasi jõudes oli torn valgustatud, käisime siis ka sellest pilte tegemas.
Järgmisel hommikul läksime paadiga Seine’i peale sõitma, ning esimene suurem vaatamisväärsus oli Notre Dame’i kirik. Seal oli küll järekord selline, et otsustasime sisse mitte minna. Käisime ka roomlaste amfiteatrit vaatamas, aga see oli küll päris paras pettumus, lapsed mängisid jalgpalli ja väga ajaloolist ei paistnud olevat säilinud. Pantheonis käisime ka sees, seal erilist trügimist ei olnud.
Eelviimasel päeval käisime Versailles’, mille kohta tuleb eraldi jutt, ja viimasel päeval jätsime kotid hotelli ning läksime Louvre’isse. Oleme käinud erinevates muuseumites nii Euroopas kui Ameerikas ja ka Kairo muuseumis, aga Louvre on ikka väga eeskujuliku valiku ja suurusega. Loomulikult käisime ka Mona Lisat vaatamas.
Kindlasti oleks Pariisis vaadata nädalate kaupa asju, nii et tulevikus äkki tuleme tagasi, natukene soojema ilmaga oleks asi ka ilmselt meeldivam.