Lago di Como 2016

Como

Seekordne minipuhkus siis Como järve ääres. Kuna lennuk saabus alles õhtul hilja, siis ei hakanud üldse kaugemale trügima vaid jalutasime kilomeeter-poolteist lennujaama hotelli, vihmasajus muidugi, ja magasime öö seal ära. Hommikul võtsime lennujaamast rendiauto ja hakkasime Como poole sõitma. Kahjuks ei olnud ilm eriti ööga paranenud ja ka hommikul sadas vihma. Tee peal käisime poes süüa ja telefonilaadijat ostmas, sest see oli maha ununenud ja akupank lõpetas ka lepingu. Vahepeal läks ilm vähemalt kuivemaks, nii et Comosse jõudes vähemalt ei sadanud. Vaatasime ära Como katedraali (viimane gooti katedraal mis Itaalias ehitati) ja sõitsime trammiga mäkke (Como Funicular-1894. aastal avatud tramm/rong mis ühendab Como ja Brunate linnasid, sõidab kilomeeter maad ülesmäge ja tõuseb selle ajaga pea 500m). Mäe peal oli ilm mitu kraadi jahedam ja tuul oli ka peaaegu tormimõõtu, aga vaade oli vägev.

Corenno Plinio

Kuna ilm ei paranenud mitte, siis otsustasime ööbimiskohta sõita. Kohale jõudes olid peaaegu kõik mobiilsed aparaadid tühjad, õnneks saime siiski sõnumi saadetud ja korteriomanik tuli meile vastu. Korter on väga ehe, ja asja muudab veel paremaks peaaegu samasuur terrass vaatega järvele.
Pikutasime mõne tunni, ja kuna vähemalt vihm oli järgi jäänud, otsustasime teha jalutuskäigu. Natukene järvekaldast kõrgemal jookseb vanast ajast tee, mida nimetatakse Sentiero del Viandante. Vahepeal tuleb tee majade vahele ja on mööda asfalti, vahepeal aga ronib mäkke ja on väikestest kividest laotud metsatee. Nagu meil tihtipeale juhtub, jalutasime oluliselt pikemalt, kui algselt kavas, paar korda kaotasime oma tee ära kuid leidsime ta jälle üles. Otsustasime minna Bellano linnani, kus pidi üks kosk olema, kuid peaaegu pimedas sinna jõudes selgus et vaadet saab nautida raha eest ja muidugi kellaajaliselt. Õnneks sai rongiga tagasi sõita, kuigi mitte päris meie külla. Õhtusöögiks tegime gnocchisid, ja ma arvan et Gordonil poleks ka midagi kobiseda.

View gallery

Lago di Como 2016

Villa Balbianello

Järgmise päeva hommikul oli juba voodis aru saada, et ilm on tunduvalt kobedam. Kuna meil oli paadituur Como järve peal ja Villa Balbianellosse pärastlõunaks, siis saime rahulikult terrassi peal mõnuleda paar tundi enne Varenna poole minekut. Varenna on väga ilus linn, jalutasime natuke enne ja peale paadisõitu ka ringi, turiste oli rohkem ja üldse oli linn elavam kui siiani olime näinud. Paadisõit läks Varennast Bellagiosse, sealt Villa Balbianellosse ja tagasi üle järve Varennasse, tee peal näidati kobedamaid villasid. Balbianello kohta võiks öelda suht samamoodi, kui Versailles’i kohta, et täpet ja puput pole seal just nähtud, kuigi mastaap on natukene väiksem. Ilm oli äarmiselt kobe, kahjuks ei olnud meil aega rohkem aias jalutada. Varennast tagasi sõites käisime ka Bellano kose juures, vesi on mäkke uuristanud päris korraliku teekonna omale, ja inimesed omakorda pannud tööle hüdroelektrijaama ja ka vaateplatvormid, mida mööda jalutada sai. Ilmselt on praegu vett vähe, eelmise päeva jõega võrreldes oli vett vähem. Koju tagasi jõudes käisime oma restoranis söömas, eelroaks soolane grillitud kala polenta ja salatiga ja pearoaks kohalik pasta kartuli ja salatiga juustuses koorekastmes. Väga hea oli.

Milano

Viimasel päeval siis saime omanikuga kokkuleppele, et võime vähe kauem olla korteris, nautisime ilusat ilma terrassil, ja keset päeva hakkasime Milano poole liikuma. Tee peale jääb Monza ringrada, mis ei vaja vormelisõpradele tutvustamist. Raja ümber oli väga suur park, kus piknikke peeti, ja lõpuks leidsime ka vajalikud augud üles, kus päris rada ja ka stardisirget näha sai. Edasi liikusime juba Milano kesklinna. Milano katedraal on maailma tuntuimate hulgas, võrdluses kohe Sagrada Familiaga on katedraal tunduvalt madalam, aga samas pindala on suurem. Saime ka katedraali katusele minna, kuna väljas oli 30 kraadi sooja, eelistasime lifti. Jalutasime ka läbi Galleria Vittorio Emanuele ja vaatasime ka La Scala ooperimaja, mis väljast oli suhteliselt vähe muljetavaldav. Soov oli ka jõuda veel Monumentide surnuaiale, aga kahjuks pandi see just kinni kui me kohale olime jõudnud. Selle asemel käisime vaatasime ära Giuseppe Meazza staadioni, ning õhtul veel üks ümmargune tükike Itaaliat ehk siis pizza. Garda ja Como on tehtud, äkki järgmine aasta siis Maggiore 🙂