Ha Long Bay

06/11/2018

Täna siis oli kavas Ha Long Bay tuur. Hommikul ärkasime vara, üllataval kombel isegi kella peale. Asjad valmis ja kiire hommikusöök, ja siis arvet maksma. Kehvemate tubade eest lubati lennujaama transferi raha maha võtta arvelt, aga mulle tundub, et taheti teistmoodi t….st tõmmata. Nimelt küsiti, kas tohivad booking.com broneeringu maha võtta, et muidu teenustasud kõrged. Ega ma väga ei mõelnud hommikul vara selle peale, nõustusin. Hakkasime bussiga minema sõitma, juba tuli e-mail ka, et kas ikka ööbisite seal või mitte. Ilmselt on scam selline, et maksad ära, nemad teatavad booking-ile, et oli no-show, ja saavad nemad raha kätte minult ja lisaks veel teise raha bookingult kuna me kohale ei tulnud. Peened poisid, pole midagi öelda. Kuna meil oli ka peen buss kus wifi sees, siis vaatasin muidugi, et ööbisime ja olen ära maksnud. Bussireis oli üllatavalt rahulik, ootasin ummikuid hommikul linnast välja, aga ei miskit. Ei tea, kas asi on rollerite massides, mis liikluse voolavaks muudavad, või lihtsalt meil vedas, igal juhul linnast välja ja Ha Long Bay poole teele. Tee peal nägime tõsisemat maaelu ka, riisipõllud ja härgadega töötegemine, oma koonusmütsidega. Poole tee peal WC ja kaubanduspeatus, otsustasime seekord mitte osta 68-miljonilist maali. Sain bussiaknast ka hunniku pilte tehtud, reisi lõpupoole tukastasime kõik.
Kohale jõudes jagati meid laevade järgi ära, ja peale väikest kogunemist saime paadiga laevale sõita. Meie tuurikorraldajaks Indochina Junk, võib vägagi soovitada. Dragon’s Pearl on 10 kajutiga laev, tundus piisavalt suur ja väike valimisel. Kajut kohe, vannituba parem kui hotellis. Saime oma asjad kajutisse pandud, ja kohe pakuti lõunasööki, umbes 6 erinevat käiku kohalikku sööki, enamus väga hea. Laev suundus samal ajal läbi Ha Long Bay (mis tähendab laekuvat draakonit) Ba Tu Long Bay poole. See on natukene kaugemal ja peaks olema vähem külastatav juba oma kauguse poolest (ühepäevased kruiisid nii kaugele ei jõua). Saatjateks mööduvad saared ja teised laevad jõudsime ühe saare juurde, kus pidime koobast külastama. Koopaid pidi saarte all palju olema, mõned suuremad, mõned väiksemad. Meie koobas ulatus läbi saare, nii et teiselt poolt sai välja. Edasi saime jalutada liivarannale, kust läks kaheste kayakkidega sõiduks ümber paari saare. Ilm oli ilus, päeva peale oli päike välja tulnud, tuul polnud kõva ja väga mõnus oli seal saarte vahel paarutada. Fotokas kuivakotis kaasas, sai mõned pildid ka klõpsatud. Siis tagasi laevale, päikeseloojangut ei näinud, kuna see läks pilve taha, aga kiirelt läks pimedaks küll. Enne õhtusööki väike hängimine päikesetekil ja pooletunnine uinak ka. Õhtusöök oli jälle õige mitmekäiguline, merekarbid, kevadrullid, riis, kana, salat, tindikala ja muud kohalikud söögid. Peale õhtusööki tuli kokku ja tinistas meile kakskeelsel balalaikal ühe loo. Kuna hommikul vara hommikusöök ja siis ujuva kaluriküla külastus, siis üritame suhteliselt vara magama minna ka.

Hommik algas vara, kell 7 juba hommikusöök. Selleks olime täitnud esimest korda elus muna valmistamise tellimuse dokumendi. Lisaks pakuti kana pho-d, mis oli tõesti imehea. Samal ajal liikusime kohalikku ujuvasse kalurikülla. Neid pidi lahes olema 7 tükki, ja tegelevad kalastamise, kalakasvatuse, ja austrikasvatusega. Seal tehti meile kohaliku aerupaadiga tuuri tunnike, lisaks nägime kuidas austritest pärleid välja võetakse. Siis tagasi laevale, brunch, ja sadamasse. Veel viiakse meid mingit water puppet show’d vaatama, mis on siin väga popp, ja siis Hanoisse tagasi, kiire õhtusöök ja rongijaama ning öise rongiga Hue Poole teele.