Pripjat

Järgmisel hommikul peale hommikusööki läks siis sõit Pripjati linna. Ümber jaama on 2 tsooni, 30km ja 10km, viimasest lahkudes kontrollitakse nii buss kui ka meie üle, et ei oleks midagi radioaktiivset, meil kordagi polnud. Enamus pilte, mis peale reaktori näha on, on ilmselt tehtud Pripjati linnas. Nagu öeldud, siis kas vaikival kokkuleppel või lihtsalt susserdades […]

Tšernobõl

See aasta siis suuremat reisi sügisel ei ole, tegime väikse minireisi Ukrainasse selle asemel, põhiliseks eesmäegiks Tšernobõli külastus. Otsustasime kahepäevase tuuri kasuks, alguse-lõpuga Kiievis ja ööbimisega Tšernobõlis. Kuna lend saabus Kiievisse keskööl ja juba 7.30 hommikul oli kogunemine, siis jäi öö küll natuke lühikeseks, aga saime hommikul ikka üles ja jalutasime kohtumispaika. Sõit Kiievis võtab […]

London

Aga minule tõi jõulumees Londoni piletid. Olin vaid mõned korrad läbi lennanud, ümbermaailma reisi ajal ei hakanud ka mõneks tunniks linna tormama, nii et täitsa esimest korda. Üllatus ootas kohe lennujaamas, passikontrolli järjekord pikem kui Ameerikas tavaliselt. Õnneks liikus suhteliselt kiiresti, ja saime jooksuga ka kohe linna rongi peale. Ilm oli selline eht-inglaslik, ehk siis […]

Phnom Penh

Ja ongi käes viimane sihtkoht reisil. Bussireis Siem Reapist kestis 6 tundi, ja sai näha päris palju maaelu. Huvitaval kombel olid paljud majad postide peal, ei teagi, kas selle pärast, et ujutab vihmasel hooajal üle või siis jahutab kuidagi paremini. Mööda sõites nägime palju vesipühvleid ka, aga määrdunud bussiaken kahjuks ei andnud võimalust pilti teha. […]

Angkor

3 päeva puhkust läinud mis läinud, hakkasime edasi liikuma. Taaskord läbi Bangkoki, Phu Quocist Siem Reapi. Suuremas osas õnnestus lennud maha magada, aga üldiselt olid sujuvamad kui Phu Quoci lennates. Transamees ootas ka meid ilusti sildiga, ja juba olimegi hotellis. Hotell ikka väga peen, selgitati meile kohe kus ja mis Angkoris vaadata, lisaks tasuta tuktuki […]

Phu Quoc

Phu Quoc on pisike saar Vietnami rannikust lääne poole. Tõusev kuurortsihtkoht, ehitus käib igal juhul suuremat sorti hooga, kuigi hetkel teati rääkida, et ka hooajal on täituvus hotellides kõigest 30% ringis. Meie tulime siia väikest time out’i võtma vahepeal, et liiga tormakaks ei läheks reis. Can Tho ja Phu Quick lennujaamad suhteliselt sarnased, uued, ja […]

Mekong Delta

Hommikune sõit Saigonist Binh Minhi kestis natuke üle kolme tunni, kõige huvitavam hetk oli ühe metsapeatuse ajal, kus oli hunnik söögikohti ja akvaariumid hirmus suurte kaladega, siltide järgi kuni 200-kiloseks kasvavate elukatega. Mekong on maailma pikkuselt kaheteistkümnes jõgi, pikkusega üle 4300km. Mekongi Delta koosneb üheksast harust, ja selle ala on umbes Eesti suurune. Väga viljakas […]

Saigon

Siit tuleb siis selle reisi kõige lühem postitus üldse. Põhjuseks asjaolu, et Ho Chi Minh Citys viibisime ainult õhtu ja öö. Lend sinna oli suhteliselt rappuv, õnneks sain magama jääda peale esimest tõsisemat turbulentsi. Kohale jõudes leidsime kiirelt oma nimega kodaniku, kes vedas meid autot ootama ja siis hakkasid omavahel midagi seletama, mis päädis mulle […]

Hoi An

Hoi Ani jõudsime siis kui juba pimedaks hakkas minema. Hoi An on kuulus oma hästi säilinud vanalinna poolest, mis sõjas eriti kannatada ei saanud. Samuti on linn tuntud rätsepatöö poolest. Väidetavalt on linnas üle 400 rätsepapoe, kus tehakse kõike alates aluspesust lõpetades talvemantlitega. Kuna rongis hügieenitingimused just kõige roosilisemad ei olnud, siis esimeseks asjaks oli […]

Hue

Õhtul siis istusime rongi peale, et sõita Kesk-Vietnamisse Huesse. Võetud oli 7 kohta, ja muidugi panime kohe puusse, tuli kohalik tütarlaps ja hakkas teise pere kupees skandaali tegema, et tema ka seal. Olimegi neljakesi hõivanud vale kupee, kolisime siis oma asjad ümber teise. Meie olime siis tütarlapse ja tema venna või peikaga, kes olid koos […]

Ha Long Bay

Ha Long Bay Täna siis oli kavas Ha Long Bay tuur. Hommikul ärkasime vara, üllataval kombel isegi kella peale. Asjad valmis ja kiire hommikusöök, ja siis arvet maksma. Kehvemate tubade eest lubati lennujaama transferi raha maha võtta arvelt, aga mulle tundub, et taheti teistmoodi t….st tõmmata. Nimelt küsiti, kas tohivad booking.com broneeringu maha võtta, et […]

Hanoi

Seekordne esimene peatus siis Hanoi. Lennureis läks üllatavalt sujuvalt, 3 lendu ja sai üsna hästi magada. Hanois oli meeldivalt soe, lennujaamas läks viisataotlus ka ilma probleemideta, ainult hotelli transferikutti saime oodata päris pikalt, enne kui leidsime. Sõit toimus 7-kohalise Toyotaga, millest üks iste oli kottide all ehk siis istusime neljakesi keskmises reas. Hotellis järgmine jama, […]

Cusco

Tuleb tunnistada, et Cusco külastamise ajaks oli korralik pingelangus ja väsimus juba sees, ja seetõttu oli ta võibolla vähemnauditav kui reisi alguses oleks olnud. Ühtlasi oli see üks esimesi kohti kus turiste igasuguste massaažide ja tuuridega peedistati tänava peal. Hommikul korjati meid Ollantast bussi peale, ja tee peal käisime vaatamas, kuidas lõngasid looduslike värvidega värvitakse, […]

Machu Picchu

Võttis 7,5 aastat aega, ta kohale me jõudsime. Eelmine kord uhtusid vihmaveed Aguas Calientesesse viiva raudtee ära, kuid nüüd selliseid viperusi ei olnud. Alustasime teed hommikul vara, hostelist oli õnneks bussipeatusse ainult paar minutit, ja mahtusime juba teise bussi peale. Üles mäkke läks korralik serpentiin, lugesime pärast 14 kurvi. Kohale jõudes ootas paar bussitäit rahvast, […]

Sacred Valley

Jõudsime Cuscosse varahommikul, 4:30. Bussijaamas oli meil vastas Hugo Cusco Local Friendsist, kes viis meid maale oma vanemate juurde, kuniks sai minna vaatamisväärsustega tutvuma. Vanematel oli oma talupidamise, kasvatati merisigu ja lehmi lisaks kõiksugu põllusaadustele. Pakuti rikkalikku hommikusööki – saiad, kartulid, guacamole, quinoa, teed-kohvid-kakaod. Kõige huvitavam oli dehüdreeritud kartul – kartul kuivatatakse nii ära, et […]

Titicaca

Lahkusime Arequipast päeval, oleks Chachani otsa ronimine päev hiljem olnud, oleks üsna nukker olnud kuna vulkaan täitsa pilvedes. Sõitsime Cruz del Suri bussiga, ja nii vägevat bussi pole veel näinud, istmed mugavamad kui paljud tugitoolid. Enne minekut õnnestus näha kuidas teise bussi juht kellegagi rusikahoope vahetas, loodame, et nende buss ka terveks jäi sõidu ajal. […]

Chachani

Arequipat ümbritsevad 3 vulkaani – Pichu Pichu, Misti ja Chachani. Kõrgeim neist on Chachani, 6075m üle merepinna. Kuna Misti jääb napilt alla 6000, siis sai valitud ronimiseks just Chachani. Eelmisel õhtul käis tuurifirmast tädi kohapeal ja kontrollis kõik peale aluspükste üle, ja järgmisel hommikul võeti meid auto peale ja läks sõiduks. Sõitsime Arequipast vaadates ümber […]

Colca Canyon

Täna hommikul läks siis lahti 2-päevane reis ühte sügavamasse kanjonisse maailmas – Colcasse. Sõit läks läbi Arequipa põhjapoolse, vähem glamuurse osa, kus kilomeetrite kaupa illegaalseid maju. Tee on käänuline ja tõusvas joones, sõidab ka palju reklaamid, õnneks oli meil suhteliselt rahuliku närvikavaga juht ja ekstreemse aidanud möödasõite ette ei tulnud. Tee peal peatusime, et vaadata […]

Arequipa

Reis Arequipa poole hakkas kohe lennuki hilinemisega, õnneks oli meid jällegi ootamas autojuht. Tema inglise keel oli eriti alguses suht kehvake, aga saime siiski selgeks et minu telefoni kasutame GPSina. Kuna korter asub väravaga suletud tänaval, ja pimedas suurt palju aru ei saanud, lasime ennast värava ees maha panna ja jalutasime oma kodinatega viimased paarsada […]

Lima

Seekord siis sai suurelt ette võetud vahelduseks ning sihtkohaks Peruu, ja seltskond ka 5ni kasvanud. Kui 9-tunnine lennureis on suhteliselt tavaline ja harjunud, siis 12.40 tegi küll istumisaluse väga kandiliseks. Kohale jõudsime ilusti, lennujaamas oli autojuht meid ootamas ja korterisse saime 45 minutiga. Hommikul oli J välja peilinud et väga äss kohvimasin oli värskelt meie […]

Riia reis 2017

Kuna lapsed on suuremaks kasvanud, siis võtsime esimest kord ette reisi ööbimisega Riias. Nagu kombeks saanud, siis esimese asjana otse loomaaeda. Kõik tuleb läbi käia ja vaadata mis uusi väljapanekuid on. Lisaks koduloomade pargis oli vasikas suureks kasvanud- aasta ikkagi edasi läinud aeg 🙂 Mänguplats hakkab natuke juba väikeseks jääma. Sealt suundusime sööma ja Tarzani parki. […]

Riia loomaaed 2015&2016

2015 Me oleme loomade sõbrad, seetõttu käime iga aasta ka mitu korda loomaaias. Pärnus olles pole väga vahet kas sõita Tallinna poole või Riia poole, tänaseks oleme käinud mõlemas korduvalt. Olime maal minu vanematel külas, mõtlesime, et võiks vahelduseks ju miskit muud teha kui niisama toas istuda (sest ilmad olid kehvad). Vaatasin eelmisel õhtul ilmaennustust, […]

Lago di Como

Seekordne minipuhkus siis Como järve ääres. Kuna lennuk saabus alles õhtul hilja, siis ei hakanud üldse kaugemale trügima vaid jalutasime kilomeeter-poolteist lennujaama hotelli, vihmasajus muidugi, ja magasime öö seal ära. Hommikul võtsime lennujaamast rendiauto ja hakkasime Como poole sõitma. Kahjuks ei olnud ilm eriti ööga paranenud ja ka hommikul sadas vihma. Tee peal käisime poes […]

Lago di Garda

Seekordne weekend getaway siis Itaaliasse, Garda järve äärde. Bergamost sõitsime hotelli, kus selgus, et ilusat järvevaadet varjab suur kolakas kraana, aga me ei lasknud ennast sellest häirida. Järve ääres oli igavesti äge ratta- ja käimisrada, käisime jalutamas. Matkaraja ääres oli mahajäetud restoran, mis nägi igavesti vägev välja, kahjuks ei olnud võimalik seda lähemalt külastada. Hotelli […]

Lapimaa

Käisime Lapimaal virmalisi otsimas. Kuna reisikaaslased ei saanud tulla, siis seekord kahekesi, autoga. Sõit oli päris pikk, millele lisandus kõigest paar kilomeetrit enne hotelli poolteist tundi tuisus ootamist, kuna rekka oli teelt välja sõitnud. Kohale jõudes tundus et ka hotell on tühi, vastuvõtus polnud kedagi, aga helistamise peale ikkagi keegi saabus ja saime oma majutuse […]

Barcelona

Käisime nädalakese jõmmi ja vanematega Hispaanias tšilläksimas. Elukohaks L’Ametlla de Maris asuv villa. Villa ise oli väga kobe, kuna polnud hooaeg, siis oli ka suhteliselt hea hinnaga. Krunt asus linnast natuke väljas, suhteliselt kõrbelise olemusega, aga oliivipuud kasvasid. Maja ise seest värske ilmega, ainuke mille kallal viriseda võiks oli voodite mugavus. Õues oli suur bassein […]

Pariis

Väike linnapuhkus vaatamisväärsusterikkas Pariisis. Esmamulje lennujaamast linna sõites oli kuidagi väga hall, muidugi metroo ei paku ka märkimisväärset silmailu. Jõudsime ilusti hotelli, oli meile leitud torni vaatega tuba nagu palusin. Läksime kohe jalutama, esimese asjana muidugi Eiffeli torni juurde. Ilm oli selline keskpärane, ja vaatasime, et liftiga sõiduks on järjekord paar tundi aga jala saaks […]

Versailles

Kolmandal päeval läksime siis Versailles lossi vaatama. Hommik oli suhteliselt jahe ja tuuline, läksime mingi linnalähedase rongiga ja siis oli juba vaja ainult massile järgi jalutada. Juba värava ees järjekorras seistes võis näha, et siin masust, täpest ja pupust polnud kuuldudki. Igal juhul oli mõnus tuulisest õuest sisse saada. Palee ise on muidugi vapustav, metsikult […]

Malaga

Kuna viimasel päeval visati meid hotellist välja keskpäeval ja lend läks alles õhtul, siis läksime Malagasse, eesmärgiga näha Rooma amfiteatrit ja natuke poes käia. Käisime mäe otsas kindlust vaatamas, päris korralik ronimine oli, aga ilus vaade linnale ja lahele. Sadamas paistis supertanker, mida üle-eelmine õhtu olime mere peal näinud. See oli ikka kaks kuni kolm […]

Nerja

Nerja on kuurortlinn Hispaania Vahemere rannikul, Malagast natukene idapoole. Koht sai valitud eelkõige hea keskse koha pärast meie selle reisi sihtmärke arvestades. Aga tegemist on väga kena linnaga, millel on rannasopid, mõnus madal asustus, ning ka viiekordsed majad on hea arhitektuuriga ja ei tekita Tallinna ‘mägede’ tunnet. Sõitsime mööda ka muudest kaalumisel olnud variantidest, ja […]

El Torcal

Jällegi koht, mille internetist leidsin, ja autoga täiesti kõrvalt mööda sõites ei saaks arugi, mis kõrval mäe otsas on. Google’i satelliidi pealt on näha, aga kõrval olles mitte midagi. Igal juhul mäe otsa sõites paljanduvad igasugu huvitavad kiviformatsioonid, ja just ainult selle mäe otsas. Jõudsime parajasti enne päikeseloojangut sinna, aga et polnud selleks tuuleks valmis, […]

Cordoba Mezquita

Kui Albaicin oli natuke kõle, siis Cordoba vanalinn jällegi oli selline mõnus jalutamise koht. Ja kui Alhambra jättis kergelt nõrgema mulje, kui ootused olid, siis Cordoba Mezquita ehk katedraal jällegi jättis suu lahti. Katedraal on meeletu suurusega, kokku üle 24000 ruutmeetri. Katedraal on suurim maailmas, nii mošeena kui katedraalina. Ajalugu on üle tuhande aasta vana, […]

Lobo park

Lobo parki leidsin internetiavarustes tuhnides, et mida huvitavat veel läheduses leidub. Nad on õpetamiskallakuga erapark, kus on nelja erinevat hunti. Timberwolf, Alaska tundrahunt, Euroopa hunt ja Ibeeria hunt. Lisaks veel mõned muud loomad, kes on lemmikloomadena võetud ja siis ära antud, nagu sead. Samuti kasvatavad nad mingit tüüpi koera, kuna meil tuur oli hispaania keeles, […]

Alhambra

Alhambra on Nasridi dünastia paleekompleks Granadas. Mauride poolt ehitatud ning kristlike monarhide poolt täiendatud ning aedadega ümbritsetud kompleks üks tähtsamaid islami kultuuriobjekte Euroopas. Kompleks ise on suur, seda on ehitanud mitmed valitsejad mitmes järgus. Telekast nähes tundus, et kogu kompleks on suur veevärgiga ühendatud kaadervärk, tegelikult päris nii ei olnud. Alhambrat on võimalik külastada nii […]

Albaicín

Albaicín on Granada linnaosa, mis on pärit mauride ajastust. Väiksed kitsad tänavad, millest küll paljud praegu olid tühjad, ju ei ole päris hooaeg. Üks peamisi võlusid on kindlasti ka vaade Alhambrale. Peab ütlema, et lootsin natukene enamat, olid küll kenad pisikesed tänavad, aga kuidagi kõle ja mitte väga hubane oli.

Wieliczka soolakaevandus

Viimane vaatamispeatus meie seekordsel reisil oli Wieliczka soolakaevandus Poolas, Krakowi lähedal. Olin kuulnud suurte maa-aluste koobaste kohta. Olen küll kergelt klaustrofoobiline, aga seal küll mingit probleemi ei olnud. Ostsime piletid ära, ja siis jäime ingliskeelset tuuri ootama, kui teatati, et tuur kestab 3 tundi. Ehmatasin sellest ära, kuna arvestasime ca tunniga, et saaks tagasi hakata […]

Venezia

Nonii, Veneetsia on jäänud miskil põhjusel kirjutamata, püüame siis nüüd mõned aastad hiljem asja parandada. Parkisime auto parkimismajja ja läksime paadi peale, ja mööda Suurt Kanalit kohe ajama. Ilm oli ilus, aga suurte laevade laine tõmbas mul ikka kergelt iiveldama. Saime laeva pealt maha, ja võttis üksjagu aega, kuni saime lõpuks kuskilt kaardi ostetud. Kõmpisime […]

Tuscany Farmhouse il Gufo

Mõne sõnaga siis meie peatuspaigast ka. Maja on endine tall, nüüdseks on seal 4 korterit. Asub natukene väljas sellisest külast nagu San Marcello Pistoiese. Tee külast majani muidugi vääriks tõsist neljaveolist elukat, kuna see kilomeeter on ikka vahepeal päris kole. Maja asub mägedes, maja ümber on väike aiake, kust saime näiteks otse puu otsast viinamarju […]

Toskaana

Täna siis väike poeskäik, saime mõned hilbud, paar asja koju, ja mõned kingitused. Samuti sõitsime läbi traditsioonilise Toskaana, mis jääb meie majast lõunapoole. Meie ööbimiskoha nimi on il Gufo farmhouse, asume sellises külas nagu San Marcello Pistoiese. Maja on endine laut, ümber ehitatud nelja korteriga majaks, keset mägesid, oma basseini ja väikse puuviljaaiaga. Ainuke asi, […]

Firenze

Kuna hommikupoolne programm Pisa torni näol oli ette ära tehtud, võisime pikemalt pikutada ja vähe hiljem Firenzesse suunduda. Seal õnnestus meil parkida mäe otsas asuvale Piazzale Michelangelo platsile, kust terve linn näha, ja mis lisaks veel tasuta oli. Kõndisime siis mäest alla Ponte Vecchio silla poole, ja sealt juba üle jõe. Peab kohe ära ütlema, […]

Rooma ja Vatikan

Meie kolmas päev Itaalias algas sõiduga pealinna. Valmis oli vaadatud parkimismaja ja 11st punktist koosnev 20 kilomeetrine ring vaatamisväärsustest. Colosseum oli meie nimekirjas teine, ja asi, mis juba kaugelt silma hakkas. Uskumatult võimas ehitis, eriti kui mõelda, millise struktuuriga ta oli. Püramiidide ehitamisel tuli põhiliselt kiviplokid teineteise peale tõsta, siis Colosseum oma tribüünide, põrandaaluste käikude […]

Pisa torn

Vihmapilved läksid meist mööda ja otsustasime kolmapäeva omale kergemaks teha ja Pisas käia torni vaatamas. Jõudsime tipptunnist hoolimata kiiresti kohale ja leidsime ka parkimiskoha torni lähedal. Torn ja kirik selle kõrval olid ilusad, kuid torni üles me ei hakanud ronima. Tegime pilte ja siis käisime restoranis õhtustamas, mis oli väga hea, ütleks isegi, et parim, […]

Cinque Terre

Olime eelmine õhtu võrdlemisi hilja jõudnud oma peatuskohta, kuid kuna ilm oli kehvemapoolne, otsustasime peale kosutavat und külastada ilusaid mereäärseid külasid koondnimega Cinque Terre. Kuna külad on UNESCO nimekirjas, on nad võrdlemisi popid, ja esimeses külas, Riomaggiores polnudki parkimiskohta. Manarolas läks meil paremini, saime pargitud ja panime soojemalt riidesse kuna tuul oli kõva. Külas oli […]

Davos to Stelvio

Järgmine sihtpunkt meie pühapäevasel päeval oli Stelvio Pass Itaalias. Top Gearis nähtud teed ja eelkõige vaated olid fantastilised. Kahjuks oli juba võrdlemisi hommikul selge, et see asi läheb meil ilmataadi tõttu nihu, nagu ka varasemalt on meie reisidel juhtunud. Ei lõppenud see vihm mägedes ära, vaid intensiivistus vahelduva eduga, nagu ka pilvkate. Mõned poolhead pildid […]

Rheinfall

Alustasime reisi kolmandat päeva vihmaselt Saksamaalt, viimased pildid Neuschwansteinist ja edasi Šveitsi poole. Seal asub Euroopa suurim kosk, Rheinfall. Pakkisime ennast korralikult sisse, sest hoolimata vahepealsest lootusest hakkas vihma uuesti sadama. Kosk ise on muljetavaldav, kohinat on juba kaugele kuulda. Niagara on muidugi võimsam, juba kõrguste vahe poolest, aga ka see oli elamus. Keset koske […]

Neuschwanstein

Pärastlõunal jõudsime oma esimesse peatuspaika Schwangaus. Olin broneerinud hotelli võimalikult Neuschwansteini lossi lähedal. Loss on mägede võrdlemisi jalamil, ja hakkab juba kaugelt silma. Igal juhul saime asjad tuppa ära pandud, ja siis hakkasime mäkke ronima, et lossi näha. Mäkke saaks sõita ka bussi või hobuvankriga, kuid otsustasime jalutada. See võttis natuke üle veerand tunni, ja […]

Autobahn mu arm ja Poola teed mu hirm

Meie Itaalia-reisi teine sissekanne. Seekord siis autoreis Toskaanasse. Alustasime reede hommikul sõitu rahulikus tempos ja vahelduvas vihmas, mida aeg edasi, seda kenamaks läks ilm ja soojemaks ka. Uus auto on täiesti ökonoomne, autobahniga koos 6,0 sajale, sealjuures autobahnil ennast tagasi just ei hoidnud. Leedus oli ilpm juba täitsa kobe, ja õhtupoole jõudsime Poola piiri äärde. […]

Basteibrücke

Käisime vaatamas veidrat kaljumoodustist nimega Basteibrücke, väga vinged kaljud on välja uuristunud. Inimesed on siin elanud aastasadu, kuna see on suurepärane looduslik varjupaik. Kuna olime jõudnud sinna hommikul vara, siis oli rahvast väga vähe ja saime ilusaid pilte. Hommik oli kõle kuid päikeseline, ja tunnine jalutuskäike mööda kaljusid virgutas hästi. Kaljudelt on suurepärane vaade Elbe […]

Hansalinn Lübeck

Ajame vahelduseks töist juttu kah. Kahe kuu jooksul sai kaks korda autoga Saksamaal käia, esimene kord üks väikelinn ja nüüd siis Lübeck. Pikast reisist jääb põhiliselt meelde ikkagi autosõit, kuna mõlemal puhul panime sisuliselt 24h jutti, väikeste söögipausidega, läbi Läti-Leedu-Poola. Viimane neist ongi see kõige hullem katsumus, sest küla on külas kinni ja pidev 90-70-50-90-50-70-50 […]

Alanya, Türgi, Oktoober 2010

Nii, ei läinud 3 kuudki, kui juba saab sügispuhkuse jutu ülesse. Kuna tegemist nö päikesereisiga, siis peamine võrdlusmoment tekib loomulikult Egiptusega. Alguse asi sellest saigi, et Egiptusse ei tahtnud minna, vaid kuhugi uude kohta. Egiptuse põhivaatamisväärsused ju nähtud (okei, Sahara liivaluiteid ja Aswani tamm nägemata, aga püramiidid ja Luxor siiski nähtud) ja huvitavam uues kohas […]

Galerii

Siin on siis meie reis piltides, kokku oli neid kolme tuhande ringis, millest siis ca 200 välja valisime. Paljud neist on kindlasti ka juba figureerinud reisimuljete juures, kuid loodetavasti on ka uusi. Kokkuvõttes võib öelda, et reis ise läks ilma suuremate viperusteta, paljaks ei varastatud, kuskil lennukist maha ei jäänud, avariid ei teinud, ja ka […]

Rapa Nui ehk Lihavõttesaar

Lihavõttesaar asub keset Vaikse ookeani avarusi, ning lennata saab sinna ainult kas Tahitilt või Santiagost, kui just ei ole soovi mingi lendava taburetiga seda teekonda ette võtta. Igal juhul saabusime meie ilusti ettenähtud ajal sinna. Saar ise on ikka päris pisike, lennujaam on saare ühes otsas ning sisuliselt on maandumisrada ühest kaldast teiseni. Lennujaamas ootas […]

Uus-Meremaa lõpp ja Tahiti

Täna siis veel kaks asisemat postitust, ning meie reisi kultuurilisem pool ongi peaaegu otsas, ning edasi tuleb rohkem kaubanduslik osa. Ööbisime siis Rotoruas, kust hommikul hakkasime Aucklandi lennujaama poole sõitma. Matamatast sõitsime läbi, nii et Hobbiton oli täiesti käega katsuda, aga kuna nad põrssad ainult tuuriga lasevad selle lambafarmi maa peale ekskurseerima, siis meil kohe […]

Picton-Rotorua

Nonii, tänane teine ja nüüd oleme siis graafikus jälle. Hommik hakkas vara, 6.25 praamile jõudmiseks pidime olema 5.25 sadamas, mis asus õnneks 5 minuti kaugusel hostelist. Sinna jõudes selgus kurb tõsiasi, et üks tark mees ostis laevapiletid eilseks päevaks, ning isegi auto lisamisel ei märganud seda. Õnneks oli väga mõistev tädi, ning pani meid ootejärjekorda, […]

Motueka-Kaiteriteri-kayaking-Picton

Nonii, täna tuleb siis jälle 2 postitust ühe päevaga, eile kohe üldse ei viitsinud õhtul. Plaanis oli siis kayakiga (ei ole piisavalt meremees, et teada, kas süsta ja kayak on sama asi, seega jääb siin kayak) sõitma minna Tasmani rahvusparki. Õhtul juba hakkas vihma sadama, mis vist kestis poole ööni, ja hommikuks polnud hallid pilved […]

Picton-Farewell Spit-Motueka

Heipparalla jällegi. Täna saime vähe kauem magada, lausa 8.30 oli äratus. Pakkisime siis oma asjad kokku, sest autot võis hosteli ees parkida kuni 9ni. Hostel muuseas oli selles suhtes kobe, et wc-duširuum olid toast minekuga, mitte koridorist. Täna õhtul on sama lugu, kuigi siin juhtus see pikantne lugu, et meie broneering polnud läbi tulnud, kuid […]

New Plymouth-Picton

Täna ärkasin vara…lallallaaa. Igal juhul kaheksast olime juba liikvel, et käia vaatamas Goblin Forestit ja siis õigeaegselt praamile jõuda. Osade vaatamisväärsustega siin on küll selline lugu, et silte ei paista olevat või hakkavad nad nii lähedal pihta, et võid kas kogemata või väga hästi teades nende otsa komistada. Tänane oli siis tegemist viimase variandiga, õnneks […]

Tauranga-New Plymouth

Täna siis varajane äratus, kuna sõita tuli palju. Saime hostelist 8 ringis minema, ning läksime Taupo poole, et vahetult enne vaadata Huka juga ja Kuukraatreid. Sõit oli alguses üsna meeldiv, maanteed suhteliselt sirged. Huka juga kujutab endast sisuliselt kanalit, ca 15m lai ja 10m sügavat, kust siis sekundis jookseb läbi 250 kanti ilusat sinist vett, […]

Tauranga-Whakatane-Rotorua-Tauranga

Täna oli meil siis jälle varajane äratus, et minna vaatama saarel asetsevat vulkaani, White Island Volcano’t. Eile õhtul meile helistati, et kapten otsustab hommikul kell 8, kas minnakse või ei, kuid kuna meil oli poolteist tundi sõita, siis hakkasime juba liikuma enne seda. Poole tee peal helistati, et otsustab kell 9, ning kohale jõdusime me […]

Auckland-Tauranga

Lend Aucklandi väljus kell 6 hommikul, seega panime oma kompsud selga ja marssisime lennujaama ca poole viieks. Lend ise oli suhteliselt kohutav, peaaegu terve lend lennuk perioodilselt värises ja vajus õhuaukudesse, ning olin rõõmus, et ma hommikul midagi söönud polnud. Aucklandis saime asjad ilusti kätte, auto samamoodi – seekord siis 4-veolise Toyota Klugeri (RAV4 ja […]

Melbourne

Saime täna pikemalt magada kui tavaliselt, teades, et meil erilist kiiret kuhugi ei ole, ning siis asusime Geelongist teele Melbourne’i poole. Loomaaed oli õnneks meie pool linna, ja peale väikest otsimist, leidsime ka parkimiskoha. Loomaaed ise territooriumilt ja ülesehituselt ei ole üldse väga suur, kuidagi oli meil vale mulje jäänud, et väga vinge on. Muidugi […]

Queenscliff-Geelong

Nõndaviisi, eelviimane päev Austraalias algas meil varakult, sest plaanis oli merekruiis, kus loodetavasti pidi saama ujuda hüljestega ja delfiinidega. Hommikul panime hotellist ajama sadama poole, mis oli kõigest 5 minuti kaugusel, ning kus eile olime poolkogemata käinud restot otsides. Kohapeal anti proovida lesta suurust ning siis jagati välja kalüpsod. Väikse tutvustusinfo ajal kuulsime, et delfiine […]

Lakes Entrance-Queenscliff

Tere õhtust, täna tuleb lühike postitus. Esiteks on teemasid vähe ja teiseks ma katsetasin homseks mingit pööritusevastast rohtu, mis hetkel tõmbas katuse sõitma. Igal juhul alustasime täna vara, sest sõber google maps andis sõiduajaks päris pika aja, ning õhtul oli vaja veel praamile jõuda. Kavas oli ainult 1 asi, koaalade reservaat Phillips Islandil. Õhtuti näeb […]

Jindabyne-Lakes Entrance

Täna hommikul siis saime hotellis süüa, ja peale seda selgus, et wifi on neil ainult mingis baaris, mis avatakse kella kümnest, ehk siis tuleb postitus jälle ookeani äärest, täpsemalt Lakes Entrance nimelisest linnast. Tänane programm hõlmas põhimõtteliselt Great Alpine Roadi ehk Austraalia Alpidest läbisõitu. Sõita oli kõvasti, kilomeetrit 500, ja päris suur osa teest oli […]

Jervis Bay-Jindabyne

Nonii, seekord siis selline lugu, et jõudsime hotelli niipalju hilja, ja ükski wifi lahti pole, siis loodetavasti saab selle postituse homme hommikul ülesse. Aga alustame algusest. Juba silmi lahti tehes oli selge, et täna on ilma suhtes oluliselt parem päev kui eile. Aknast oli näha, kuidas päike vahelduva eduga paistab, ning kuna oligi planeeritud pool […]

Sydney – Jervis Bay

Kolmas ja viimane tänaseks: Asusime oma hotellist teele lõunapoole, et tutvuda mitmete vaatamisväärsustega täna. Olime päris hästi puhanud, ja peab ütlema, et ka autosõit tuli täna paremini välja. Asulavälisel teel on ikka oluliselt lihtsam sõita kui asulas, ja kuigi 2-3 korda sattusin vastassuunavööndisse peale pööret, siis mingit erilist olukorda ei tekkinud. Hakkasime sõitma alla mööda […]

Sydney

Sydneysse jõudsime siis 28. veebruari keskpäeval umbes. Kuna meil oli kaasas Eestist paar pakki pähklit, siis igaks juhuks deklareerisime need, kuna seal on karmid reeglid selle kohta. Selgus, et väga õige samm, onu küsis, et mis teil siis on, ja meie peanutsi peale naeratas, ja tänas deklareerimast ning saime kohe välja. Autorendi saime ka ilusti […]

Hong Kong

Nonii, täna tuleb blogi täie raha eest ehk siis aruanne kolme viimase päeva kohta. Reede hommikul siis asusime Pekingist Hong Kongi poole teele. Olime palunud hotelli peremehel takso tellida, aga nagu selgus, läks sõiduks tema enda uue Passatiga, ning hinnaks oli napilt rohkem kui takso. Ei tea, kas ta oleks ka vastu tulnud, kui oleks […]

Suur Hiina müür – Jinshanlingist Simataini

Öö möödus suhteliselt rahulikult, küll mitmete ülesärkamistega, kuid siiski sai piisavalt magatud, et hommikul ennast suhteliselt inimlikult tunda. Äratus oli varajane – juba kell 6 ootas meid buss, et viia Hiina müüri äärde. Olime valinud kahe müürijupi külastuse, mis asuvad Pekingist ca 130 km eemal, ning koos hotellidest grupi kokkukorjamisega läks sõidu peale ca 3 […]

Tallinn-Kopenhaagen-London-Peking

English summary at the end! Heia-heia, esimesi reisimuljeid tuleb nüüd Hiinast.Teekond lumisest Tallinnast algas ööpimeduses, õnneks oli öine sadu järele jäänud ning lennuk väljus ilusti õigeaegselt, mis oli hea, sest Kopenhaagenis oli ajaga kitsas ning check-ini-tädide 1 töötav arvuti just ka abiks ei olnud. Kuna ühed viimased ilmselt olime, saime kõik 3 eraldi keskmised kohad, […]

Giza püramiidid

Ülejärgmisel päeval läks sõit Kairosse. Paar tundi peale teeleasumist, vahetult enne päikesetõusu läks buss katki, ning pidime hakkama ootama uut, mis oleks saabunud mitme tunni pärast. Õnneks saime kokkuleppele möödasõitva tühja bussi juhiga, kes meid Egiptuse muuseumini viis. Muuseumi eksponaadid on igati võimsad ja huvitavad, kahjuks on ta aga üle mõistuse üle rahvastatud ning ka […]

Luxor

Luxori reisil käisime Kuningate orus, mis ei olnud ehk nii võimas kui nime järgi võiks arvata, ent samas suuremad hauakambrid olid ikka päris võimsad. Hatšepsuti suritempel oli võimas hoolimata sellest, et osa temast on hävinenud. Kõige võimsama mulje jättis ikkagi Karnaki tempel, mis oli lihtsalt meeeeeletu. Mismoodi tol ajal selliseid sambaid välja raiuti ning liigutati […]

Hurghada, Egiptus, märts 2009.

Tegemist siis nädalase AI paketiga 4-tärni hotellis Hurghadas (Palma de Mirette). Esimene ‘rõõmustav’ uudis tuli kohe maandudes, kui teatati, et ehk ei saagi hommikul kell 4 tubadesse, vaid tuleb keskpäeva oodata. Tagantjärele tark olles oleks võibolla selle peale isegi tulnud, aga keegi seda enne muidugi ei öelnud. Ootasime siis fuajees, kui ca 7st keelati lausa […]